הגל הנוכחי של הנפקת הרשתות החברתיות עוזר לנו למצוא בתוכו מגוון הזדמנויות,לא בהכרח ברשתות החברתיות עצמן אלא בבועה שנוצרה מסביבן ובתמחורן מאספקטי זיהוי הערכת היתר של המניות הללו,שימו לב לדוגמאות:
1.מניית TWITTER נסחרה ביומה הראשון במחיר של 45 דולר למניה,על בסיס התחזיות שהיא הציגה בתשקיף ההנפקה ועל פי איך שהציבור תמחר אותה,לאחר 30 ימי מסחר מניית TWITTER נסחרה במחיר של 73 דולר למניה ללא שינוי כלשהו בתשקיף או שינוי פיננסי כלשהו.
השאלה המתבקשת מכך היא כזאת: מדוע מניה שמצבה הפיננסי אינו השתנה כלל מתומחרת שמשקף עבורה שווי שוק גבוהה בכמעט 70% ?
התשובה לכך היא תופעת העדר של הציבור שמוכן לרכוש את הטוויטר בכל מחיר עבור החזקת מניית רשת חברתית, תופעת העדר זו פועלת בשני כיוונים וזה אומר - בריחה המונית מהמנייה ברגע שהקונצזוס סביבה נשבר. שימו לב לגרף:
בתחילת הגרף אנחנו יכולים לראות את ההנפקה (החץ בשחור), לאחר מכן את העלייה המשמעותית במחיר (החץ בירוק) ולאחר מכן את רגע השבירה והקריסה של המניה (החץ האדום), ברגע השבירה אנו מבינים שהציבור הבין שהמניה תומחרה בשווי שוק שגוי ואינו הגיוני כלל, סטיית התקן מתוקנת.
אם היו מכריחים אותי להיכנס להנפקה של רשת חברתית שלא ניתן להעריך את השווי שלה במדויק, הייתי פועל בדיוק באותה צורה, כניסה לעליות חסרות כל בסיס עם סטופ צמוד, ולאחר שנזהה נקודת שבירה נוכל להיכנס בשורט כדי להרוויח מהפניקה שהציבור מחזיקי המניות הללו נקלעו אליה.
גם אם למערכות מסחר שלכם יש כלים מתקדמים שיכולים לשים סטופ זז הצורף במסחר אוטומטי לא מתבטל, במניות אלה סטיות התקן גבוהות והתנודות במניות אלו דיי חזקות, באמצעות פיתוח אסטרטגיה למסחר אוטומטי ניתן להגדיר אסטרטגיה גם לתקופות ארוכות, לבצע בדיקות על מניות דומות ולנסות לזהות באמצעות מתנדים את התנהגות המניה אחרי הנפקה ולאחר תקופה.